Lean en efficiëntie worden vaak samen genoemd, maar zijn niet hetzelfde. Lees hier wat het verschil is en hoe je door lean efficiënter werkt.
Een prioriteitenmatrix helpt je om werkzaamheden logisch in te delen en te plannen. Wij gebruiken vaak de Eisenhower matrix. Lees hier meer!
Veel lean tools zijn makkelijk online te gebruiken. In dit artikel delen we onze ervaringen en tips met je.
Praktijk case: lean in de huisartsenpraktijk. Lees hier over onze ervaringen, workshops en lessons learned!
Tijdens de measure fase van je lean project breng je de huidige situatie in kaart, zodat je daarna gericht kan verbeteren. Lees hier hoe!
AI kan helpen aan de organisatiekant van de zorg, daar waar processen slimmer kunnen, tijd te winnen is en samenwerking beter kan. Juist daar ligt de verbinding met lean. In deze blog lees je hier meer over!
Het Vijfkrachten model helpt organisaties om de aantrekkelijkheid en winstgevendheid van een bedrijfstak te analyseren. Door vijf krachten in kaart te brengen, krijg je zicht op de dynamiek van de markt en de factoren die jouw concurrentiepositie bepalen.
Als organisatie wil je graag goed je klant begrijpen, zodat je levert wat je klant wil. Dit proces wordt ook wel de klantreis of customer journey genoemd. Het is een handig hulpmiddel om inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten tijdens hun contactmomenten met een organisatie.
Het INK-model helpt organisaties om overzicht te krijgen over alle onderdelen van de bedrijfsvoering en biedt concrete handvatten om prestaties systematisch te verbeteren.
Om een nieuwe werkwijze te implementeren, is het handig om mensen te overtuigen hun gedrag te veranderen. In dit artikel lees je dat doet.
Een handig overzicht van de DMAIC structuur vind je hier. Per fase beschrijven we het doel, de activiteiten en welke tools je gebruikt.
Een klantreis wordt ook wel een customer journey genoemd. Als je een klantreis doet, doorloop je het hele proces waar normaal gesproken een klant doorheen gaat. Bijvoorbeeld bij het kopen van een nieuwe auto.