Onze artikelen.

Efficiënter werken met lean
Efficiënter werken met lean

Lean en efficiëntie worden vaak samen genoemd, maar zijn niet hetzelfde. Lees hier wat het verschil is en hoe je door lean efficiënter werkt.

Slimmer werken in 4 stappen met een prioriteitenmatrix
Slimmer werken in 4 stappen met een prioriteitenmatrix

Een prioriteitenmatrix helpt je om werkzaamheden logisch in te delen en te plannen. Wij gebruiken vaak de Eisenhower matrix. Lees hier meer!

Online lean tools: 3 handige tools om zelf toe te passen
Online lean tools: 3 handige tools om zelf toe te passen

Veel lean tools zijn makkelijk online te gebruiken. In dit artikel delen we onze ervaringen en tips met je.

Lean in de huisartsenpraktijk: 4 bewezen tips
Lean in de huisartsenpraktijk: 4 bewezen tips

Praktijk case: lean in de huisartsenpraktijk. Lees hier over onze ervaringen, workshops en lessons learned!

Een succesvolle measure fase in 3 stappen
Een succesvolle measure fase in 3 stappen

Tijdens de measure fase van je lean project breng je de huidige situatie in kaart, zodat je daarna gericht kan verbeteren. Lees hier hoe!

AI en lean in de zorg: slimmer (samen)werken met technologie
AI en lean in de zorg: slimmer (samen)werken met technologie

AI kan helpen aan de organisatiekant van de zorg, daar waar processen slimmer kunnen, tijd te winnen is en samenwerking beter kan. Juist daar ligt de verbinding met lean. In deze blog lees je hier meer over!

Vijfkrachtenmodel van Porter: inzicht in concurrentiekracht
Vijfkrachtenmodel van Porter: inzicht in concurrentiekracht

Het Vijfkrachten model helpt organisaties om de aantrekkelijkheid en winstgevendheid van een bedrijfstak te analyseren. Door vijf krachten in kaart te brengen, krijg je zicht op de dynamiek van de markt en de factoren die jouw concurrentiepositie bepalen.

Ontdek de klantreis: 5 fases en een effectief achtstappenplan
Ontdek de klantreis: 5 fases en een effectief achtstappenplan

Als organisatie wil je graag goed je klant begrijpen, zodat je levert wat je klant wil. Dit proces wordt ook wel de klantreis of customer journey genoemd. Het is een handig hulpmiddel om inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten tijdens hun contactmomenten met een organisatie.

Betekenis van het INK-model + de 5 organisatiegebieden
Betekenis van het INK-model + de 5 organisatiegebieden

Het INK-model helpt organisaties om overzicht te krijgen over alle onderdelen van de bedrijfsvoering en biedt concrete handvatten om prestaties systematisch te verbeteren.

Gedrag beïnvloeden met de 7 principes van Gialdini
Gedrag beïnvloeden met de 7 principes van Gialdini

Om een nieuwe werkwijze te implementeren, is het handig om mensen te overtuigen hun gedrag te veranderen. In dit artikel lees je dat doet.

DMAIC-routekaart uitgelegd: de 5 fases van lean six sigma
DMAIC-routekaart uitgelegd: de 5 fases van lean six sigma

Een handig overzicht van de DMAIC structuur vind je hier. Per fase beschrijven we het doel, de activiteiten en welke tools je gebruikt.

Wat is een klantreis? Een uitleg inclusief 3 voorbeelden
Wat is een klantreis? Een uitleg inclusief 3 voorbeelden

Een klantreis wordt ook wel een customer journey genoemd. Als je een klantreis doet, doorloop je het hele proces waar normaal gesproken een klant doorheen gaat. Bijvoorbeeld bij het kopen van een nieuwe auto.