Onze artikelen.

Wat is Minitab?
Wat is Minitab?

Minitab is een programma dat wordt gebruikt om data te analyseren en om statistische berekeningen uit te voeren. Je hoeft dus niet zelf allerlei berekeningen los te laten op je data, dat doet Minitab voor

De normale verdeling: een simpele uitleg!
De normale verdeling: een simpele uitleg!

In de wereld van statistiek en kansrekening is de normale verdeling een veelgehoord begrip. In bijna elke wetenschap of vakgebieden waar statistiek een onderdeel is, komt je de normale verdeling tegen. In deze blog vertellen we je op een eenvoudige manier wat de normale verdeling is.

Management Drives: wat is het precies?
Management Drives: wat is het precies?

Management Drives is een methode die inzicht geeft in de drijfveren en motivaties van mensen binnen een organisatie. Deze methode helpt je te begrijpen waarom mensen zich op een bepaalde manier gedragen.

Lean Startup methode in dienstverlenende organisaties
Lean Startup methode in dienstverlenende organisaties

De Lean Startup methode is een efficiënte manier om nieuwe producten of diensten te ontwikkelen, die je ook heel goed in dienstverlenende organisaties kunt inzetten. In dit artikel geven we een voorbeeld van de Lean Startup bij een verzekeraar.

De acht verspillingen
De acht verspillingen

De acht verspillingen zijn onnodige activiteiten die in ieder proces voorkomen. Door ze te herkennen kun je ze aanpakken en verbeter je stap voor stap het proces. Hierdoor ontstaat flow: een proces dat optimaal stroomt richting de klant.

Wat is een proces?
Wat is een proces?

Om processen te verbeteren, moet je eerst goed begrijpen uit welke vijf elementen een proces bestaat en hoe je dit uitwerkt. Hiervoor gebruik je een SIPOC bijvoorbeeld.

Project management: wat is het?
Project management: wat is het?

Misschien heb je de term “project management” al eens gehoord, maar wat houdt het precies in? Eigenlijk zegt het woord het al: het is het efficiënt beheren van één of meerdere projecten.

De ideate fase: design thinking fase 3
De ideate fase: design thinking fase 3

In de ideate fase van design thinking is het doel om zo veel mogelijk ideeën te generen, op basis van de informatie uit de vorige fases.

Zorgen voor meer klanttevredenheid?
Zorgen voor meer klanttevredenheid?

Het Kano model, genoemd naar de bedenker en niet naar de vorm van de boot, helpt organisaties onderscheid maken naar basis-, prestatie- en wowfactoren. Zo kun je eenvoudig bepalen wat op dit moment het allerbelangrijkste is voor jouw klanten.

Het scrum framework: de 3 rollen, 3 artefacten en 5 events helder
Het scrum framework: de 3 rollen, 3 artefacten en 5 events helder

Welke rollen, artefacts en meetings zijn er bij scrum? Dit artikel legt je uit hoe het scrum framework in elkaar zit.

‘Mean’ duidelijk uitgelegd: misverstand opgelost
‘Mean’ duidelijk uitgelegd: misverstand opgelost

Lean werken zorgt ervoor dat je minder middelen gebruikt. Lean en mean verwijst hierbij naar ‘vaardig’, niet naar ‘gemeen’.

De 14 management principes van Toyota
De 14 management principes van Toyota

De 14 management principes van Toyota vormen de basis van het Toyota Production System (TPS), waaruit lean is ontstaan. Lees hier meer!