Hadoks heeft ons gevraagd om samen met de medewerkers van de Hadoks Academie het hele proces rond scholing van huisartsen, praktijkmanagers, -oudersteuners en assistenten in de regio te verbeteren.
Lees verderBij de Anesthesie werken ze met senior medewerkers. Deze medewerkers hebben gedurende hun dienst extra taken. Omdat dit verschillend werd ingevuld door iedereen, had onze opdrachtgever behoefte aan ondersteuning om hiervoor een goede structuur in te richten.
Lees verderIn dit project hebben we het complexe proces bruikleen op de OK volledig geoptimaliseerd, gestandaardiseerd en gedigitaliseerd. Het resultaat? Veel minder afzeggingen van OK’s door het ontbreken van instrumentarium!
Lees verderIn drie maanden hebben we de voorraadberging van dit grote OK complex volledig geoptimaliseerd. Binnen het project hebben we de verschillende belangen afgewogen, de indeling visueel gemaakt en de reorganisatie uitgevoerd waardoor medewerkers snel vinden wat ze nodig hebben. Dit levert enorme tijdswinst op de OK op!
Lees verderDe afdeling HR-Support van het Erasmus MC had na de Corona periode een grote achterstand van honderden personeelsmutaties. Met de lean methode hebben we de HR-processen verbeterd. Door ons programma dat bestond uit meerdere projecten, hebben we in een jaar tijd – naast de dagelijkse nieuwe mutaties – de achterstand weggewerkt én een structuur ingericht om nieuwe achterstanden in de toekomst te voorkomen.
Lees verderContinu verbeteren is een belangrijk onderdeel van de missie en visie van Oogcentrum Noordholland. Medewerkers liepen alleen soms tegen knelpunten aan of hadden verbeterideeën, maar wisten nog niet hoe ze deze in de praktijk konden brengen. Daarom wilden ze in dit ZBC met lean aan de slag!
Lees verderEen succesvolle nieuwe afdeling: in het Erasmus MC zijn de Centrale Biobank en het Trial lab samengevoegd tot één nieuwe afdeling, het CBT. Een logische stap vanwege de overlappende processen, maar voor medewerkers voelde het nog als twee aparte teams. Wij ondersteunden de nieuwe meewerkend manager om vanaf dag één goed in positie te komen en bouwden samen aan een stevige basis voor samenwerking en continu verbeteren.
Lees verderLeidsche Rijn Julius Gezondheidscentra, een organisatie voor gezondheidscentra in Utrecht, hebben we een toekomstbestendige manier van werken in de huisartsenpraktijk ingericht. Vanwege de toenemende druk op de zorg, de groei van de patiëntenpopulatie en de krapte op de arbeidsmarkt, waren zij genoodzaakt om slimmer te gaan werken. Lees meer over onze aanpak en de resultaten.
Lees verderWij gingen negen maanden aan de slag op de polikliniek KTC (kinderthoraxcentrum) in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Naast onze rol als manager, hebben we meteen ook een aantal (lean) verbeterprojecten opgepakt.
Lees verderDe Kessler Stichting is een Haagse organisatie voor maatschappelijke opvang. Het verloop van medewerkers was dusdanig hoog, dat het MT graag het tij wilde keren. We hebben samen met (oud-)medewerkers gekeken hoe het onboardingproces het beste ingericht kon worden, zodat medewerkers goed worden ingewerkt en zich verbonden voelen met de organisatie.
Lees verderBewegin is een van onze eerste partners waar we al jarenlang heel fijn mee samenwerken. We geven verschillende trainingen binnen hun traineeship zoals scrum, lean en procesmanagement. Ook denken we mee in projecten en sparren de talenten regelmatig met ons.
Lees verderBij Vierstroom Zorg Thuis waren een aantal mooie projecten opgestart. Knelpunt was de borging van deze projecten in de organisatie. Hoe zorg je ervoor dat projecten daadwerkelijk worden opgeleverd, successen worden gedeeld én nieuwe werkwijzen in de praktijk worden gebracht? Het MT vroeg ons om ondersteuning. In verschillende sessies zijn we met het MT en de projectleiders aan de slag gegaan.
Lees verder